Вхід / Реєстрація  

   

Довільний афоризм

Как видишь, в этом мире счастья мало, и все, что сладко, сладко лишь сначала. \Юсуф Баласагурский\

   
Міжавторський сюжет «Солдат і смерть»

КАЗКА

Перелік творів (4)
Народ: Іван Торбина () 1(8.00)-
Жив на світі веселий хлопець Іван Торбина, ходив завжди з порожньою торбою, за що його так і прозвали. Якось він подав милостиню двом жебракам, вони ж у відповідь заговорили його торбину, щоб по слову Івана туди можна було загнати що завгодно...(© Oreon)
Народ: Солдат, чёрт и Смерть () 1(8.00)-
Солдат відслужив 25 років служби і вирушив додому. Заслужив же за весь час три сухарі, та й ті на милостиню дорогою й роздав. Щоправда, за це останній старець в свою чергу подарував солдатику карти безпрограшні та торбу чарівну. Далі героя очікує протистояння з чортами, лікарська кар'єра, зустріч зі Смертю, походи в пекло і рай...(© Oreon)
Народ: Солдат и Смерть () 1(7.00)-
Один солдат, відслуживши 25 років, вирішив службу залишити та піти куди очі дивляться. Ось ходив він ходив, доки не зустрів Господа. Господь його вислухав та запросив до раю. Але там солдатові не сподобалося, в пеклі теж чорти ледве його позбулися, встав він тоді біля Господніх дверей на варті, але і там у нього конфлікт зі Смертю трапився...(© Oreon)
Народ: Солдат і смерть () 1(5.00)-
Альтернативні назви: Солдат и смерть
Прослужив один солдат у царя двадцять п'ять років, нічого не заслужив і вирішив піти до Бога служити. Там смерть на варті стояла, так він її прогнав, сам на варту став, а коли смерть приходила за вказівками, яких людей милувати, а яких зводити — від Божого імені їй укази передавав.(© Oreon)

Коментарі:

Казка має безліч варіантів в українському та російському фольклорі.

Відмінні риси даного варіанту: герой не служив 25 років і до служби ніякого відношення не має, але, за допомогою своєї чарівної торби, виганяє чортів з дому багатія, мигцем самостійно ходить до раю (не сподобалося) і до пекла (вигнали), далі Бог передав йому завдання для Смерті, але Іван змусив її гризти дерева, після чого обманом закрив у труні і викинув у річку. Після цього Смерть відмовилася його забирати.

Відмінні риси даного варіанту: солдат виганяє нечисту силу, отримує чарівні предмети, але не садить Смерть у табакерку і не змушує її гризти дерева, у Бога в караулі не стоїть; наприкінці звільняє з пекла 250 грішних душ; ні в пекло, ні до раю його не беруть.

Відмінні риси даного варіанту: солдат змушує смерть гризти дерева, замикає її в табакерці і труні, але не звільняє нікого від чортів чи нечисті, чарівних предметів не має, ні в раю ні в пеклі не уживається.

Анотація складена за варіантом, який записав В. Кравченко від солдата Ткача поблизу Чигирина (Черкащина): «В. Гринченко. Этнографические матерьялы, собранные в Черниговской и соседних с ней губерниях. Вып. II», Чернигов, 1897. Інший варіант – запис І. Манжури на ст. Олексіївка б. «Сказки, пословицы и т. п., записанные в Екатеринославской и Харьковской губерниях И. И. Манжурой», Харьков, 1890. Упорядник збірки та перекладач Григорій Миколайович Петніков.

За Петніковим, солдат, після того як обманом змусив смерть гризти дерева і хитрістю посадив її в табакерку, - був вигнаний і прийшов на зовсім в пекло, бо в раю курева і горілки немає, а в пеклі є.