Вхід / Реєстрація  

   

Довільний афоризм

Великі люди бувають великими навіть у дрібницях. \Люк Вовенарг\

   

Володимир Винниченко «Намисто»

Середня оцінка:
8.00
Оцінок:
1

Володимир Винниченко
Намисто
збірник, 1930 р.
Мова оригіналу: українська


Анотація:

«Намисто» — авторський цикл оповідань соціальної спрямованості, де героями є діти, об'єднаний загальною тематикою українського побуту кінця XIX століття і не по-дитячому глибокими проблемами його малолітніх героїв. Іншою особливістю збірника є назви оповідань, що входять до його складу, — кожному оповіданню за назву правлять слова однієї з народних українських пісень.


Примітки:

Винниченко не збирався зупинятися на одному "разку намиста", він планував видати ще дві подібних збірки, навіть написав два оповідання («Стелися, барвінку, низенько» та «Білесенька») для другого "разка", та вони так і залишилися не надрукованими в архіві письменника - більше він до них не повертався.

Датування виставлено за харківським 24-х томним виданням творів письменника.


До складу входять:

«Віють вітри, віють буйні...» (1930, оповідання)
-
«Гей, хто в лісі, обізвися...» (1930, оповідання)
-
«Гей, ти, бочечко...» (1930, оповідання)
-
«Ой випила, вихилила...» (1930, оповідання)
-
«Гей, не спиться...» (1930, оповідання)
-
«Гей, чи пан, чи пропав...» (1930, оповідання)
-
«Та немає гірш нікому...» (1930, оповідання)
-
«За Сибіром сонце сходить...» (1930, оповідання)
-

Видання:

1989
2019

Відгуки:

Oreon (2024-10-10) /

Досить рівний збірник, читаючи якого поринаєш у передреволюційне життя української провінції. Самих революційних бродінь стосується лише одне оповідання збірника — «Гей, не спитися...», та й то не основною лінією, а як мазок, що доповнює реальну соціальну картину того часу. А життя тоді було хоч і не таке, як тепер, але теж комусь жилося краще, комусь гірше; хтось був із сім'ї заможнішої, хтось біднішої, а хто й зовсім сиротою. Тож загалом у більшості оповідань — не в маслі купатися, майже як і тепер, хоч у селі, хоч у місті. Сумні ці історії, найщасливішою і життєстверджуючою з яких є історія про близнят, що мріяли про свою голубника, хоча і у ній не без проблем. Але в інших, особливо сиротам, набагато гірше.

Коли у шкільному віці читав цю книгу - було сумно і не дуже цікаво; не дуже цікаво, тому що сумно. Ось такий дуалізм. Дитячій душі хотілося чогось веселішого та динамічнішого. А картини, описані в оповіданнях, здавалися давно канули в Лету. Це тепер я розумію, що далеко не всім дітям і тепер таланить зі щасливим дитинством. Зараз, відчуваючи досвід прожитих років, незважаючи на усвідомлення, що одноліткам героїв цих оповідань набагато цікавіше інше читання, думаю, що саме подібні книги варті вивчення у школі. Тільки треба вміти грамотно доносити дітям всю реальність тут описаного, аби сучасні розпещені діти змогли зіставити і порівняти свої теперішні проблеми, з тими проблемами, що стояли перед їхніми однолітками всього якихось сто з хвостиком років тому. Гляди і ставлення до життя, може, було б більш іншим, і відчуття життя більш повнішим.

Насамкінець додам, що мені, як дорослому, читати теж було цікаво, а можливо, й цікавіше, ніж у шкільному віці. Причина тут, швидше за все, в наявності у мене — дорослого — ретроспективного інтересу, якого не особливо було у мене — підлітка.

Власна оцінка: 8


Залишати відгуки можуть лише авторизовані користувачі!