Роджер Желязни «Знак Єдинорога»
- Середня оцінка:
- 8.00
- Оцінок:
- 2
Мова оригіналу: англійська
Час написання: 1974
Класифікатор:
- Твір характерезують як: фантастичний/1,
- фентезі/1, героїчне/1, епічне, класичне/1, багато інтриг/1, пригодницький, авантюрний/1,
- Місце дії: паралельний світ/1,
- Час: епоха новітньої культури (з XX ст. по наш час)/1,
- Сюжетні ходи: супергерої, надприродні здібності/1,
- Перебіг сюжету: з екскурсами/1,
- Цільова аудиторія та вікові обмеження: молодіжна література/1,
Анотація:
Корвін починає правити Амбером як регент. Проте до миру в королівстві ще далеко. Хтось вбиває Каїна і, судячи з ран на тілі, це були ті ж істоти, що колись переслідували Рендома в домі Флори. Рендом розповідає про свою першу зустріч з ними і про участь давно зниклого Бранда в цій історії. Корвін змушений звернутись по допомогу до усіх членів сім'ї, щоб знайти і врятувати Бранда.
Твір є частиною:
Видання:
Відгуки:
З третьої частина Хронік у моїй книзі змінились перекладачі. Перших дві були в перекладі А. Саган, подальші три тома п'ятикнижжя - А. Пітик і К. Грицайчук. Пишу про це, бо зміну відчув не підглядаючи у прізвища - стало гірше і почали ловитись перекладацькі блохи.
Сама книга, що називається прохідна для зв'язки між початком і кінцем. Але не дивлячись на це, автору вдалось її втримати на досить пристойному рівні. Якщо порівняти із циклом про Відьмака Сапковського, чи Темною вежою Кінга, то там такі прохідні частини я волів би взагалі викинути і не читати. Тут же ми ще більше заглиблюємося в минуле головного героя, його історія набуває нових подробиць, деякі нюанси у світлі нових фактів починають виглядати інакше. Також автор більше розкриває і всесвіт Амберу, якого я як не розумів, так і не розумію. Всесвіт стає все більш заплутаним і неймовірним. Складається враження, що елементарна фізика автора не цікавить зовсім - в одній з тіней навколо вежі колом рухаються велетенські кам'яні брили, оповідач сідлає одну з таких брил і маніпулюючи тінями рухається в потрібному йому напрямку поки майже не досягає цільового світу...
З першої частини читачу відомо, що є лише один справжній вимір - це сам Амбер, все інше, у тому числі і наша Земля, це лише його Тіні чи Відображення. Тут же ми взнаємо, що сам Корвіновий Амбер є відбитком ще одного, ще більш справжнього Амбера, точніше первісного Лабіринта, що теж знаходиться в іншому вимірі
Отож і так мало зрозуміла механіка ще більше заплутується: і Амбер не Амбер, поряд у морі його буквальне відображення - Ребма, над Амбером по ночах у небі виринає ще якийсь світ духів Амбера Тір-На-Ногт. Він примарний і зі світанком розчиняється без сліду, але Корвін примарними сходами підіймається туди, зустрічає примари Лорейн та Дари а у примари Бенедикта виборює цілком матеріальний протез для справжнього однорукого Бенедикта. І в Ребмі, і в новому Амбері, і треба думати Тір-На-Ногті є свої екземпляри?, копії? визначального лабіринта, чиї відбитки містить і погодний кулон і навіть меч Корвіна. Да.. цю механіку мені не сприйняти, а ще десь є таємничі Двори Хаосу...
Знак єдинорога має менше динаміки, натомість має чіткий ухил у бік детектива, Корвін опитує своїх родичів і намагається розплутати клубок подій, що призвів до такого загрозливого стану речей, що навіть можливість власної коронації його не тішить. Натомість він все більше вимушений перетворюватися на справжнього лідера у безкорисному прагненні захистити чи навіть спасти Амбер.
Хоча поки самою цікавою для мене залишається друга частина, але вся пенталогія видається мені на рідкість витриманою на одному достатньо високому рівні.
Залишати відгуки можуть лише авторизовані користувачі!